EnKnapGroup s predstavo OTTETTO v Bern, Chur in Basel


Skupina EnKnapGroup z »vizualno mojstrovino«, kot so predstavo Iztoka Kovača OTTETTO (8 nihajev za njegovo visokost) označili tuji kritiki, po odmevnih gostovanjih v Karlsruheju, Oldenburgu, Zagrebu, Berlinu in Bratislavi, v petek, 1. novembra, nadaljuje evropsko turnejo.

Švicarski del turneje bo potekal v okviru festivala Culturescapes, ko bo OTTETTO prikazan v Bernu (Dampfzentrale, 1. november, ob 20. uri), Churu (gledališče Chur, 12. november) in Baslu (Kaserne, 14. novembra).

Letošnja edicija festivala Culturscapes, platforme, ki spodbuja medkulturni dialog, je posvečena Balkanu. Organizatorji festivala so zapisali, da je skoraj 100 let po začetku prve svetovne vojne (Sarajevo) in skoraj 20 let po razpadu Jugoslavije ter po vojnah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni, na Kosovu, po Natovem bombardiranju Beograda in po pridružitvenih procesih Evropski uniji, ki potekajo zdaj, čas za podrobnejši pogled na Balkan.

Konec januarja 2014 pa je že napovedano tudi gostovanje predstave OTTETTO v belgijskem Charleroiju, in sicer v valonskem koreografskem centru Charleroi Danses (Centre chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles), ki je tako na nacionalni kot na mednardni ravni vodilna institucija za sodobno ustvarjanje (gledališče Les Écuries, 24. in 25. januar 2014).

Iz recenzij:

OTTETTO bi cenil sam Stravinski! Vse v predstavi je mojstrsko prepleteno, Kovačeva vizija je kompleksna in izvirna, kot smo lahko doživeli že v njegovih kultnih plesnih filmih, še zlasti v Domu Svobode ... Magična koreografija prepriča tako kritike kot občinstvo, kar je v sodobnem plesu redkost. ... Kar Kovača razkrije kot mojstra koreografije, so skupinski deli. V enem od segmentov glasbeniki prevzamejo vlogo inštrumentov, toda končni vrhunec je veliki finale: glasbeniki so razporejeni ob straneh vzdolž odra, pet plesalcev se giblje v središču in med njimi pet luči niha v vse smeri - popoln kaos, iz katerega po vsej logiki nihče ne bi smel iziti cel, toda vsi to storijo z nasmeškom. Absolutna lahkost. Vse je na svojem mestu pri Iztoku Kovaču in EN-KNAP.
/Časnik SME, 22. oktober 2013, Katarína Zagorski/

Koreograf Iztok Kovač v svoji obenem ostri in igrivi analizi kompozicije Oktet ne slavi dediščine Stravinskega, temveč napredek, posledice in razvoj, ki jih je skladateljev Oktet vnesel v glasbo vse do današnjih dni. Predstava slednje vnaša s plesom in svobodo plesnih gibov kot vodilnim medijem. Kovačev povratek iz študijskega potopa v globine prejšnjega stoletja je pravi balzam.
/Tanz (Zeitschrift), October 2013, Arnd Wesemann/

 



Novice


Produkcija

Arhiv novic