Odrska produkcija
Miha Fras
Miha Fras
Miha Fras
Miha Fras
Miha Fras
Gyula Cserepes, Tamás Tuza, Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec
CTRL-ART-DEL
Trajanje: 100 minut
Premiera: 10.04.2012
Center kulture Španski borci, Ljubljana
O predstavi

Pod skupnim naslovom CTRL-ART-DEL svoj avtorski izraz predstavljajo člani plesnega ansambla EnKnapGroup: Gyula Cserepes, Tamás Tuza, Luke Thomas Dunne in Ana Štefanec. Skupina je v štirih letih obstoja sodelovala s kar 20 različnimi domačimi in mednarodnimi avtorji, ustvarila 13 celovečernih predstav ter se spoznala s heterogenimi koreografskimi procesi in žanri.

V projektu CTRL-ART-DEL so bili plesalci / ustvarjalci postavljeni pred izziv, da se pred novimi projekti z ansamblom »ponastavijo«: razdelajo, analizirajo, razdrobijo in ponovno sestavijo svoj plesni izraz. Obenem gre za preučevanje, kako člani ansambla vidijo same sebe in svoj umetniški izraz ter odkrivanje in odpiranje glasov posameznikov. Člani EKG pri tem projektu niso le njegovi avtorji, pač pa tudi producenti, odgovorni za organizacijo in izvedbo projekta.

Gyula Cserepes: Prvinsko

Gyula Cserepes se je po sedmih letih delovanja na področju sodobnega plesa in gledališča v projektu vrnil k svojim koreninam, ki so vključevale šest let ukvarjanja z ljudskimi plesi, ter preučeval uporabo njihovih elementov v performativnih umetnostih. To polje je odkrival in odpiral s pomočjo različnih nalog, kot sta hoja in dihanje, ter s pomočjo tolkal.

"Látjátuk feleim szümtükhel, mik vogymuk: isa, por ës homou vogymuk..."
"Poglejte, bratje, z lastnimi očmi, iz česa smo narejeni. Poglejte, kajti le prah in pepel smo ..."
Halotti beszéd és könyörgés – pogrebna pridiga in molitev: najstarejši madžarski rokopis v latinici, ki datira v letih 1192-1195.

»Ritem je prva informacija, ki jo prejmemo, in most, ki nas vodi iz sveta pred rojstvom v svet po njem. V maternici poslušamo bitje materinega srca in pretakanje krvi, čutimo njeno gibanje in poslušamo ritem govora. Vse to je ritem. Ne razumemo, kaj se dogaja, toda čutimo ritem. Ko odraščamo, se morajo milijoni možganskih celic sprožati v ritmični usklajenosti, da bi lahko razumeli dogajanje okrog sebe. Brez senzo-motoričnega sistema se ne bi mogli premikati ali osmišljati sveta. Dejstvo, da lahko vidimo in slišimo, v celoti temelji na ritmu.« Reinhard Flatischler
 

Tamás Tuza: Motionpicture / Gibljiva slika (delo v nastajanju)

Kako se kot plesalec »ponastaviti«? Tamás pred novimi izzivi analizira pretekle izkušnje z EKG. V plesnem prizoru, izseku dela v nastajanju, gre v »ječo«, ki pa mu ne simbolizira omejitve, pač pa prostor, v katerem reflektira svoje preteklo življenje, v katerem je sicer na enem mestu, namesto razpršen na več projektov naenkrat kot prej, a je tu stoodstotno. Iz procesa izide prenovljen ter z novim zavedanjem o svojem plesnem telesu in o obvladovanju odrske prisotnosti.
 

Luke Thomas Dunne: Tok misli

Pri Luku sta gib in besedilo neločljivo povezana: podobno kot gib so tudi misli lahko zaokrožene, povezane ali prelomljene. »Pogosto pišem, sam zase, spontano in običajno tedaj, ko se me nekaj ali nekdo dotakne. Temu pravim ’pisanja’. V svoji raziskavi sem ta pisanja skušal uskladiti s svojim gibom in zvokom (Woo-D), vse pod načelom improvizacije, pod načelom toka misli.« Luke Thomas Dunne

Nešteto

Ne more mimo naštetega, a obstaja le ena

Več, ne manj kot bi bilo potrebno za met kovanca na dno

Še ena misel gre mimo

Nešteto

Znova in znova, dokler

Si ne zaželi toplega deževnega popoldneva

V šotoru

Nekje južno od

Zadnjega spomina, ki ga je okusil ...
 

Ana Štefanec: Tvoja zgodba

Anin projekt se je začel v »očiščevanju« tega, kaj jo dela v plesu šibko, in preučevanju, kje je njena plesna moč. Ob ugotovitvi, da že drobni odvečni gibi in detajli spremenijo zaznavanje, jo je nato začelo zanimati, kako lahko občinstvo povsem enake gibalne elemente razume in doživi povsem drugače, če mu avtor ponudi ob tem nasprotne besedne kažipote. Ana se v predstavi poigrava s prehodi iz plusa v minus, z drugačnimi izhodišči na dveh bregovih ter s tem, kako ena sama podrobnost lahko spremeni celoten kontekst in s tem gledalčevo zaznavanje.

Ustvarjalci

Koncept: Iztok Kovač

Avtorji in izvajalci ter producenti: Gyula Cserepes, Tamás Tuza, Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec

Tehnična podpora: Leon Curk, Luka Curk, Omar Ismail

Fotografija: Miha Fras / Celostna podoba: nejaaka

Produkcija: Zavod EN-KNAP

S podporo: Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport RS, MOL – oddelek za kulturo

Gyula Cserepes: Prvinsko

Avtor in izvajalec: Gyula Cserepes / Oblikovanje luči: Luka Curk / Zahvale: Nina Eva Lampič, Katja Legin, Andreja Rauch Podrzavnik, Gregor Kamnikar, Domen Šega, Tamás Tuza, En-Knap, Bitnamuun

Tamás Tuza: Motionpicture / Gibljiva slika (delo v nastajanju)

Avtor in izvajalec: Tamás Tuza / Oblikovanje luči: Leon Curk / Glasba: Illegal / Zvok: Omar Ismail

Luke Thomas Dunne: Tok misli

Koncept: Luke Thomas Dunne / Ustvarjalca in izvajalca: Luke Thomas Dunne in Woo-D / Glasba: Woo-D / Tehnična podpora: Luka Curk

Ana Štefanec: Tvoja zgodba

Avtorica in izvajalka: Ana Štefanec / Glasba: Marco Beltrami, FL Studio 9 – homeless / Kostum: Gea Erjavec / Tehnična podpora: Leon Curk, Omar Ismail