EN-KNAP Group nadaljuje uspešno turnejo po Italiji
z avtorsko predstavo Mattie Casona
ETIOPIJKE
produkcija Zavod EN-KNAP, CSS Teatro stabile di innovazione del FVG
-----------
Edina stalna sodobno-plesna skupina v Sloveniji, skupina EN-KNAP Group se že vse od premiere predstave ETIOPIJKE, redno vrača v Italijo, kjer je publika predstavo sprejela z izjemnim navdušenjem. Danes, 13. oktobra 2022 ob 21:30 bo skupino moč ujeti na 3. ediciji plesnega festivala v Gorici, na festivalu VISAVÌ.
Pričujoče delo avtorja Mattie Casona, ki je v času nastajanja prejelo glavno nagrado PREMIO SCENARIO 2021, ki jo vsako leto podeljuje L’Associazione Scenario in ki je na italijanskih tleh nemalokrat požela stoječe ovacije, bo do konca letošnjega leta v Italiji gostovala še štirikrat.
V tem mescu pa se predstava Etiopijke vrača tudi na domači oder, v Center kulture Španskih borci, kjer si jo bo domače občinstvo lahko ogledalo, v četrtek, 27. oktobra ob 20h.
Prihajajoče ponovitve:
13. oktober 2022
Mestno Gledališče Giuseppe Verdi - festival VISAVÌ (Gorica, IT)
19. oktober 2022
Teatro Astra - Festival Delle Colline Torinesi 27 (Torino, IT)
27. oktober 2022
Center kulture Španski borci (Ljubljana, SLO)
29. oktober 2022
Teatro Palamostre (Udine, IT)
5. november 2022
Carne festival (Modena, IT)
Pretekle ponovitve:
- 26. in 27. januar Center kulture Španski borci (Ljubljana) – predpremiera
- 5. marec 2022 Teatro ASTRA (Vicenza) IT
- 11. marec 2022 Teatro Camploy (Verona) IT
- 17. in 18. marec 2022 Teatro Nuovo (Neapelj) IT (uradna italijanska premiera!)
- 26. in 27. marec 2022 Teatri di vita (Bologna) IT
- 26. maj 2022 Center kulture Španski borci (Ljubljana)
- 15. september 2022 Teatro Comunale (Belluno) IT
- 17. september 2022 Hystrio Festival (Milano) IT
-----
Iz medijev:
NEODVISNI, 21. junij 2022
MIŠA GAMS: Kaj nas o evropskih temeljih in manku lahko naučijo pojoče Etiopijke?
Slow Words, 16. maj 2022
Mattia Cason, Ljubljana
------
O PREDSTAVI
Predstava ETIOPIJKE, prvi del trilogije o Aleksandru Velikem, je klic k bolj enotni Evropi, k bolj afroazijski in bolj združeni Evropi. Predstava se osredotoča na začetek Aleksandrovih pustolovščin, na njegovo izkrcanje v Aziji in na spopad z grškim poveljnikom plačancev, Memnonom z Rodosa.
Na podlagi tega zgodovinskega srečanja in zavoljo njegove odmevnosti v mitološkem svetu ter zlasti zaradi njegovih geopolitičnih implikacij na sodobni čas, avtor v delu raziskuje afroazijske korenine tako imenovane »evropske civilizacije«. Predstava ETIOPIJKE današnje migracije prikazuje kot čudovito priložnost, da začne evropska skupnosti raziskovati in boljše razumevati lastne korenine ter se posledično zavedati naloge pred seboj: gradnje novega modela socialne kohezije, modela, ki presega etnično in nacionalno paradigmo ter končno prepoznavanje »drugega« kot nujnega za razumevanje »jaza«.
Mattia Cason za raziskovanje aktualne tematike uporablja tako ples kot video. Ples prinaša v delo dramaturški lok, saj prikazuje Aleksandrovo življenje, njegove dogodivščine in srečanja, medtem ko video povezuje starodavno pripoved z zgodbami današnjih beguncev, njihovimi osebnimi zgodbami, težavami in željami.
Na ta način se fikcija in realnost vedno znova križata, kar posledično pred očmi gledalca sooči nasprotujoča si pojma »prihod« in »odhod« ali kar celo »Èxodus« in »Nòstos«. Ali Aleksander Veliki zapušča Makedonijo in odhaja v neznano ali se v resnici vrača tja, kamor sam čuti, da najbolj pripada? In še pomembneje: ali novodobni begunci zgolj bežijo pred vojnami in preganjanjem ali pa se kot Aleksandrovi vojaki po vstaji na bregovih reke Hyphasis šele zares vračajo domov?