EN-KNAP

Plesno skupino En-Knap je leta 1993 pod okriljem festivala Klapstuk, v belgijskem Leuvenu, ustanovil Iztok Kovač, in jo leto kasneje v Ljubljani legitimiziral kot produkcijski zavod EN-KNAP. Mednarodno uveljavljeni produkcijski zavod je v evropskem prostoru uveljavil lastno estetiko in pritegnil mednarodno mrežo koproducentov. Program zavoda EN-KNAP  vse od njegove ustanovitve finančno podpirata tudi Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo. Od leta 2009 zavod upravlja Center kulture Španski borci v ljubljanskih Mostah, kjer je domicil edinega stalnega ansambla za sodobni ples pri nas, plesne skupine EN-KNAP Group.

 

Če te je v predstavi Kako sem ujel Sokola oplazil njegov pogled, te je za roko popeljal v slovenski sen. Ali je ujel svojega sokola ali ne, tega ne vem, vsekakor pa je bil on ta, ki je poletel.

John Ashford, 2003

EN-KNAP Group

Iz produkcijskega zavoda En-Knap, ki ga je v 90ih ustanovil koreograf Iztok Kovač, se je leta 2007 rodila plesna skupina EN-KNAP Group, ki je vse od svoje ustanovitve edini stalni ansambel za sodobni ples v Sloveniji. Skupina, ki jo sestavljajo plesalci iz vseh koncev sveta izbrani na mednarodni avdiciji, se ponaša izjemnim repertoarjem, ki je nastal s sodelovanjem z mednarodno priznanimi koreografi in režiserji izrazito raznorodnih estetskih provenienc.

Od svoje ustanovitve je ansambel sodeloval z več kot 30 slovenskimi in mednarodnimi koreografi ter gledališkimi režiserji, ter ustvaril 26 celovečernih predstav in plesni film. Svoj repertoar predstavlja z več kot 50 uprizoritvami letno na domačih odrih ter rednimi mednarodnimi turnejami.

DRUGI O NAS

EN-KNAP Group? Sodobnost, odprtost, živost, zahtevnost, profesionalnost. Izvrstni plesalci, sijajni performerji. Študij predstave s to plesno-gledališko skupino je čisti užitek. Sicer pa ni dvoma: v širšem idejnem in konceptualnem smislu je knapovski teater v Španskih borcih eden od redkih nedvomnih presežkov v aktualnem polju scenskih umetnosti.

Matjaž Zupančič, 2018

 

EN-KNAP nama je pokazal pot do nove oblike delovanja. Za naju je bila to priložnost, da ponovno odkrijeva, ponovno posvetiva in na novo ustvariva predstavo. Skupino EN-KNAP doživljava kot svojo razširjeno družino. Od plesalcev prek vodstva do oblikovalcev, vsi so nama med delom pokazali, da naju sprejemajo in spoštujejo. Zato bodo za vedno ostali v najinih srcih.

Kelly Copper, Pavol Liška (Nature Theater of Oklahoma)

 

Eksperiment, ki smo ga izvedli z EN-KNAP Group, je zame kot čudež. Napolnil me je z obnovljeno energijo, ki sem jo črpal iz kakovosti skupine in njenih plesalcev – tako duševno kot telesno. Prav po zaslugi tega je srečanje uspelo.

Josef Nadj

 

Ena najbolj divjih stvari, ki jih boste lahko letos videli v gledališču. Zasledovalci sreče ne bodo spremenili sveta, zagotovo pa bodo spremenili vaš večer.

The New York Times

 

Ustvarjanje predstave Set and Reset / Ponastavitev s skupino EN-KNAP Group mi je bilo v veselje in posebno čast. So izjemna skupina, ki je ne morem primerjati z drugimi. Ko so plesalci spoznali delo, smo ustvarili novo alkimijo klasične koreografije. Upam, da bo to razveselilo tako EN-KNAP kot njihovo občinstvo. Zame je bilo to več kot poustvaritev dela. Z veseljem sem bila del te skupnosti, družine, gledališča in dežele, pa čeprav le za nekaj časa. Vsako od teh kulturnih srečanj sem videla v plesnem gibu. Zahvaljujem se plesalcem EN-KNAP Group, da so plesu vdahnili inteligenco, skrb, dih, strast in moč.

Kathleen Fisher

»Skupina EN-KNAP (od leta 2007 naprej EN-KNAP Group) je fenomen tako v slovenskem kot tudi širšem sodobnoplesnem, gledališkem in kulturnem prostoru. Njenih zdaj že več kakor 25 let delovanja je stalnica, ki je pomembno vplivala na slovenski in evropski sodobni ples, še bolj pomembno določilo delovanja skupine pa je gibanje: EN-KNAP je namreč sodobnoplesni korpus v nenehnem gibanju, spreminjanju, »zasledovanju sreče«, kot se imenuje ena njihovih zadnjih predstav. EN-KNAP je tudi skupina, katere institucionalizacija (kar je bila že sama ustanovitev skupine leta 1993, reinstitucionalizacija njenega daelovanja kot EN-KNAP Group leta 2007, pridobitev stalnih prostorov za delovanje v Španskih borcih ipd.) morda vpliva na njeno notranjo dinamiko, nikakor pa ne na njeno ustvarjalnost, ravno nasprotno: iz nenehnega srečevanja in križanja različnih principov, ki definirajo njeno delovanje, tako internih kot eksternih, tako kreativnih kot kulturnopolitičnih, tako individualnih kot skupinskih, ravno raste in se krepi njena že četrtstoletna potenca, ki ji ni videti, da bi kakor koli uplahnila.

Leto 2007 pomeni v delovanju plesnega korpusa En-Knap nov začetek oz. prvo veliko prelomnico. V mislih imamo ustanovitev stalne profesionalne sodobnoplesne skupine EN-KNAP Group (EKG). Razlika med obema skupinama ni samo v novem imenu, ki sicer ohranja navezavo na svoj izvor, poudarja pa pomen skupine (torej »Group«). Gre namreč za prvo slovensko sodobnoplesno skupino kot »javno institucijo za sodobni ples nacionalnega in mednarodnega pomena«, kot je o njej zapisala kritičarka Mojca Kumerdej, ki v ustanovitvi vidi »simbolni rez v slovensko plesno sceno« oz. Dogodek z veliko začetnico. Pravzaprav ustanovitev skupine sledi nekemu procesu strukturiranja Kovačeve kompleksne plesne iniciative, to pomeni ustanovitve zasebnega Zavoda EN-KNAP in sodobnoplesne skupine EKG kot ključne – ne pa tudi edine – manifestacije njegovega delovanja. «

dr. Blaž Lukan