Rojstvo perspektive v italijanskem slikarstvu 15. stoletja ni nepovezano s političnimi dejavniki. Umetnostna zgodovina nam je pokazala, da prva stopnja pri konstruiranju perspektive ni bila definicija točke izginevanja, pač pa definicija uokvirjanja. Slikarji so nam z njo dali »uokvirjen« in »urejen« pogled na svet.
Rojstvo perspektive v italijanskem slikarstvu 15. stoletja ni nepovezano s političnimi dejavniki. Umetnostna zgodovina nam je pokazala, da prva stopnja pri konstruiranju perspektive ni bila definicija točke izginevanja, pač pa definicija uokvirjanja. Slikarji so nam z njo dali »uokvirjen« in »urejen« pogled na svet.
Kaj torej lahko rečemo o svetu, ki nam je prinesel preobilje digitalnih podob, s katerimi se soočamo vsak dan? Tako kot je bilo to tudi v renesančnih časih, gre za skrajno politično dejanje. Aktualni nosilci oblasti se tega dobro zavedajo, zato ogromno vlagajo v teater novih tehnologij s ciljem uprizarjati iluzijo politike prek politike iluzije.
"TEATER", najnovejša produkcija dveh vodilnih evropskih skupin sodobnih uprizoritvenih praks, slovenskega EN-KNAP in mednarodnega umetniškega kolektiva SUPERAMAS, govori o reprezentaciji sveta, ki ga strukturira politika iluzije. V tem kontekstu uporablja različne tehnike razširjanja resničnosti kot so 3-D podobe, avatarji in mapiranje.
Oder bo postal prizorišče neverjetnih srečevanj resničnih oseb, izmišljenih likov in avatarjev, ki bodo sprejemali pomembne odločitve. Na obzorju bo morda vojna. Oder utegne postati postane prizorišče skrajno vplivnih dogajanj.
SUPERAMAS in EN-KNAP zanima interakcija med resničnostjo in fikcijo ter način, kako ta vpliva na poročanje o aktualni politiki. Cilj je ponovno odkriti resničnost komedije in drame, ki se skrivata za iluzijo političnega.
Ko zasebno življenje javnih oseb postane središče politike iluzije, ko poroka prestolonaslednika ali nosečnost prve dame postaneta družbeni vprašanji, je fikcija že zdavnaj poslala resničnost v zaodrje. Toda ali niso tudi resenančni slikarji svojim materim božjim naslikali potez prostitutk, ki so jim pozirale?
Kolektiv SUPERAMAS bo odigraval resnične in izmišljene zgodbe ter krmaril med resničnostjo in virtualnim svetom, vseskozi usmerjen v jasno ločevanje med politiko in njeno podobo. Ali pa ju bo še bolj pregnetel. Občinstvo pa bo vseeno imelo priložnost jasnejšega uzrtja: vsi pripomočki bodo namreč razstavljeni pred njihovimi očmi. Upamo, da bo tokrat njegova pozornost usmerjena prav toliko v okvir kot v točko izginevanja.
Scenarij in režija: Superamas
Izvajalci: Lucie Eidenbenz, Karen Lambaek, Lieve de Pourcq, Faris Endris Rahoma, Bahar Temiz in Superamas
Umetniško sodelovanje: Iztok Kovač, Gyula Cserepes, Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec / Scenografija, oblikovanje zvoka, video: Superamas / Oblikovanje svetlobe: Henri-Emmanuel Doublier / Koncept in programiranje zajemanja gibanja (motion capture): Pierre Gufflet / Oblikovanje 3D-podob: Superamas v sodelovanju s TechnocITé Mons/Belgija, CCCP/Francija in Howest Kortrijk/Belgija, Kevin Marien / 3D-generator v realnem času: Pierre Gufflet, Superamas in CCCP/Francija / Računalniško programirane 3D-animacije: CCCP/Francija, Howest Kortrijk/Belgija, Kevin Marien in Superamas / Tehnični nadzor: Pierre Gufflet / Svetovalec pri programiranju: Yves Gufflet / Kostumografija: Sofie Durnez / Naratorji: Susan Bentley, dr. Siham Buhlal, Bianca Brooke Martin, Nabil Rahoma, prof. Jeffrey Ruda / Delavnica: Prototoutyp / Inspicient: Martin Schwab
Izvedba avdicije: EN-KNAP
Produkcija: Superamas & EN-KNAP / Koproducenti: Art Center Vooruit, Belgija; MARIBOR 2012 – Evropska prestolnica kulture, Slovenija; Künstlerhaus Mousonturm (v okviru Frankfurter Positionen 2013 – eine Initiative der BHF-BANK-Stiftung), Nemčija; Maison de la Culture d’Amiens – Centre de création et de production, Francija; Szene Salzburg, Avstrija; Tanzquartier Wien, Avstrija; Stereolux, Nantes, Francija; CECN Manège Mons, Belgija; Impulstanz, Vienna, Avstrija; EN-KNAP, Ljubljana, Slovenija / Partnerji: Buda Art Center, Kortrijk, Belgija; La Gaîté Lyrique, Pariz, Francija; TechnocITé Mons, Belgija; Howest Kortrijk, Belgija; mokum, Belgija; l’Avant-Seine, Théâtre de Colombes, Francija; Agglomération Maubeuge-Val de Sambre, Gare Numérique de Jeumont, Francija; Internationales Figurentheaterfestival Erlangen, Nemčija / Podporniki: Mesto Dunaj, Avstrija; Ministrstvo za izobraževanje, umetnost in kulture, Avstrija; Direction Régionale des Affaires Culturelles d’Ile-de-France, Ministère de la Culture et de la Communication, Francija; DICRéAM, Centre National du cinéma et de l’image animée, Francija; l’Institut Français, Ministère des Affaires étrangères et européennes v okviru programa "Théâtre export", Francija; apap – performinmg europe!, EU; Avstrijski kulturni forum v Bruslju; Pôle Images Nord-Pas de Calais (avec le soutien du Conseil Régional Nord-Pas de Calais, de Lille Métropole Communauté Urbaine et du Centre Régional de Ressources Audiovisuelles Nord-Pas de Calais), France; ONDA-office national de diffusion artistique
Zahvale: Sandri Noeth, Bianci Brooke Martin, asist. prof. Olgi Hazan, Lucu Moreauju
Izvedba tega projekta je sofinancirana s strani Evropske komisije.